خرید یخچال فریزر ایرانی دیپوینت
واقعا چه بر سر فرهنگ ما آمده است که هر نام و کالای فرنگی بر ایرانی مقدم شده است!؟
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا یخچال ایرانی دیپوینت خوب است ؟
البته ما به قضاوت نمی نشینیم و قضاوت با مصرف کننده نهایی و بازار است که در مورد آن تصمیم بگیرد. اگر حوصله و فرصت مطالعه کامل این متن را ندارید فقط همین اندازه بدانید که Depoint نام یک برند یخچال و فریزر ایرانی است که تولید کننده به سبب ورود به بازار داخل و از پیش قضاوت نشدن توسط خریداران ایرانی مجبور شده است به توصیه مشاوران بازاریابی و برندینگ از یک نام انگلیسی بهره گیرد.دیپوینت (Depoint) در سال 1997 میلادی وارد عرصه تولید یخچال و فریزر خانگی شده است. بنا به اظهار شرکت بیش از 7 مدل محصول تولید می کند. یخچال فریزر دوقلوی دیپونت 300 قطعه و 150قالب تزریقی- پلاستیکی دارد.
به اذعان بسیاری از خریداران و فروشندگان لوازم خانگی این محصول شباهت زیادی به محصولات خارجی دارد و این شباهت تا اندازه ای است که متاسفانه شاید مورد سوءاستفاده سودجویان برای برچسب زنی اینمحصول ایرانی و فروش به اسم خارجی شود.
مختصری درباره حضور یخچال فریزر در ایران
یخچال فریزر هم مثل طیف وسیعی از کالاهایی که امروزه جزء ضروریات زندگی مان شده اند، فرنگی مآب است و از فرنگ وارد کشورمان ایران شده است.
اولین کارخانه تولیدی یخچال کشورمان هم که بیشتر متکی به مونتاژکاری بود درسال 1343 درخيابان پيروزي تهران تأسيس شد البته بهره برداری رسمی اش تا تاريخ 25 /1/1345 به طول انجامید. این کارخانه با مونتاژ قطعات شركتهاي فيلكو آمريكا و هوور انگليس؛ يخچال و فريزرهایی به نام فیلور تولید می کرد که همین نام نیز تلفیقی از نام های این دو شرکت خارجی بود. نامی که تا به امروز نیز در صحنه بازار لوازم خانگی ایران به چشم می خورد.
بعد از فیلور بود که راه ساخت و تولید یخچال ایرانی در کشورمان تسهیل و عرضه انواع یخچال فریزر ایرانی با تیراژهایی بیشتر و برندهایی متفاوت در نقاط مختلف کشور آغاز شد.
بازار باز یخچال و رقابت دهه 70 شمسی
البته آنچه همیشه مسبب رشد و اعتلای کمی و کیفی محصولات در بازار بوده ، رقابت است. پس با واردات گسترده و سازمان دهی شده یخچال فریزرهای خارجی من جمله یخچال فریزرهای بوش، ال جی و سامسونگ به بازار کشورمان؛ از دهه 70 شمسی به بعد رقابت بین یخچال فریزرهای داخلی و خارجی برای کسب سهم بیشتری از بازار ایران شدت گرفت.
شاید در این رقابت نابرابر، تولید کنندگان سنتی یخچال فریزرهای ایرانی صدمه دیدند و تا حد زیادی از صحنه بازار و حوزه ی انتخاب مشتریان خارج شدند اما همین رقابت موجب زایش نسل جدیدی از تولید کنندگان داخلی یخچال فریزر در کشور شد. شرکت گل آسای سرما یکی از همین نسل تولیدکنندگان داخلی ست.
گل آسای سرما : عضوی از نسل دوم تولیدکنندگان ایرانی
شهر پاکدشت محل زایش شرکتی در سال 1376 بود که تمرکزش را بر تولید یخچال فریزر نزدیک به بازار بزرگ پایتخت و شهرهای همجوار بنا کرده بود: گل آسای سرما.
همزمان با افزایش تقاضای برای محصولات تولیدی گل آسای سرما در بازار نیاز به فضایی بیشتر برای بالندگی بیشتر شرکت احساس می شد پس مقصد بعدی گل آسای سرما، شهرک صنعتی ایوانکی بود.
شاید تفاوت این شرکت با سایر هم صنفهایش به واحدی به نام تحقیق و توسعه بر می گشت.هدف از شکل گیری این واحد در ابتدای امر مهندسی معکوس محصولات به روز خارجی بود. اما گام دومی نیز برای واحد R&D پیش بینی شده بود.طراحی محصولات متناسب با نیاز داخلی فاز دوم تحقیق و توسعه را شکل می داد.
اهتمام ویژه به حضور در چندین دوره ی نمایشگاه لوازم خانگی در اقصی نقاط کشورمان گواهی بر رویکرد توسعه محور واحد تحقیق و توسعهی شرکت گل آسای سرما بوده و هست.
اواخر دهه 80 شمسی شرکت دیپوینت یا بهتر بگوییم همان شرکت گل آسای سرما با توان مهندسی اش افزود و تمرکز را بر روی تولید هر چه بیشتر یخچال فریزرهای دوقلو گذاشت. تولید یخچال فریزرهای T7 و C5 نیز در سالهای میانی و همزمان با فاز دوم توسعهی شرکت صورت گرفت.
دیپوینت در راه فتح قله های دانش و تجربه
شرکت گل آسای سرما ( دیپوینت ) با ارتقای منابع انسانی اش در سال ۱۳۹۴ و تبیین ماموریت و چشم انداز خود به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزهی لوازم خانگی با رویکرد فناورانه فصل جدیدی را در صنعت لوازم خانگی کشور آِغاز کرد.
«جذب متخصصان و نخبگان دانشگاههای تراز اول کشور»، «مدون کردن تجارب سازمانی و تقویت دانش سازمانی»، «به روز رسانی تجهیزات نرم افزار و سخت افزاری» سرلوحه ی کاری دیپوینت قرار گرفت.
ماحصل تلاش های دیپوینت در طی سال های اخیر دو محصول نوآورانه در حوزه اینترنت اشیاء و رابطه ی تعاملی انسان-ماشین در سطح کشور موسوم به یخچال فریزرهای «کپچر» و «دیسکاور» است. تلفیق علوم مکانیک، الکترونیک و نرم افزار و همافزایی علم و دانش محور اساسی شکل گیری این دو محصول است.